Úvod Prevence, příčiny, léčba

Prevence, příčiny, léčba

Prevence dráždivého kašle

Vždy se vyplatí prevence. Někdy je však složitá a těžká. Tak je to i u dýchacího procesu. Dýchání funguje celých 24 hodin denně a je přítomno všude tam, kde je člověk. Provází ho různými prostředími, ve styku s lidmi i zvířaty, při práci, zábavě i odpočinku. Je téměř nemožné, aby člověk ovlivnil toto všechno a zabránil tak onemocnění. Může však uspořádat svůj život tak, aby se ohrožení, co nejvíce vyhnul. Často je to však naopak. Mezi základní pravidla patří:

• Nekouřit a vyhýbat se zakouřenému prostředí.
  • Pracovat pokud možno v čistém prostředí, popřípadě používat pomůcky jako jsou respirátory, roušky apod.
  • Vyhýbat se bližšímu kontaktu s nemocnými lidmi, držet si odstup i v kolektivech, dopravních prostředcích, v práci, prostě všude tam, kde by mohlo dojít k přenosu infekce. Zvláště v obdobích chřipkových epidemií.
  • Být opatrný v obdobích se zvýšeným výskytem alergenů, např. na jaře a na podzim. Pokud někdo ví, že je alergický, měl by se alergenům důsledně vyhýbat, popř. si nechat aplikovat vakcíny.
  • Udržovat domov v čistotě a pročišťovat a zvlhčovat i vzduch.
  • Správným způsobem dýchat, udržovat pomocné svalstvo v kondici, jezdit občas do přírody, k moři, navštěvovat solné jeskyně, případně inhalovat.

Jaké jsou příčiny dráždivého kašle

Jak už bylo uvedeno, příčin dráždivého kašle je spousta. Mezi nejdůležitější patří:

• Infekce. Virové či bakteriální onemocnění dýchacích cest způsobuje kašlání buď za přítomnosti hlenu nebo naopak suché a často dráždivé.
  • Vdechnutí nějakého předmětu. Může jít o potravu či pití, prach, mušku apod. Organismus se chce co nejrychleji vetřelce zbavit, proto reaguje dráždivým kašlem.
  • Kouř. Kouř obsahuje mikročástice prachu, dehtu, příp. jedovatých plynů a dráždí dýchací cesty. Může jít o kouř při hoření (požáru), častěji však dráždivý kašel vyvolává kouření či zakouřené prostředí.
  • Prach. Jde především o práci či pobyt v zaprášeném prostředí. Známé jsou zaprášené plíce horníků. Jsou však i jiné profese, kde se lidé dostávají do styku se zvýšenou prašností.
  • Alergeny. Jsou to činitelé, které negativně ovlivňují dýchací proces. Mohou to být pyly, spóry plísní, roztoči, znečištěné ovzduší, zplodiny aut a mnoho dalších. U většiny lidí se zachytí na nosní sliznici. Někteří lidé se však samy nedokáží s alergeny vypořádat a objevují se u nich příznaky alergie, mimo jiné i rýma a dráždivý kašel.

Tip : Když Vás trápí kašel a nemůžete chodit ven, co takhle využít volný čas a věnovat se sobě nebo partnerovi? Zkuste Španělské mušky pro zvýšebí chuti na sex a intimní hrátky.

Léčba dráždivého kašle

Léčba se vždy odvíjí od příčiny, která dráždivý kašel vyvolala. Pokud jde o infekci, uvnitř dýchacích cest se tvoří větší množství hlenu, který se buď daří či nedaří vykašlávat. Lékař nasadí příslušné léky, sirupy či kapky. Ty mohou ovlivnit způsob kašlání, tedy obrany. Při suchém kašli pomáhají zvlhčit sliznice, tvořit hlen a pomoci s jeho vykašláváním. Tím se jeho dýchání upravuje. Při dráždivém kašli se na noc předepisují léky, které uklidňují, obsahují většinou kodein a ovlivňují kašlací reflex. Nemocný by se měl vždy řídit pokyny lékaře a neordinovat si léky jak chce a kdy chce. Ulevit může i inhalace či zvlhčení ovzduší doma, kde nemocný přebývá nejčastěji.

Při zánětech, které zasahují průdušky a plíce se předepisují antibiotika, které ničí samotný zánět.

U alergií a astmatu přichází v úvahu nejčastěji antihistaminika, nebo různé spreje, inhalátory, kapky do nosu apod. Případně se předepisují preventivně kromony, které ovlivňují vznik zánětu.

Pokud člověk dlouhodobě kouří může trpět tzv. kuřáckým kašlem, kdy se dýchací cesty snaží zbavit zplodin kouření. Často u něj však dochází k chronickým bronchitidám (onmocnění průdušek) nebo ještě k závažnějším onemocněním. Jeho imunita je snížena a ohroženy jsou i všechny vnitřní orgány včetně oběhového systému, z důvodu špatného okysličování organismu. Nejlepším řešením je přestat kouřit. Pokud nejsou dýchací cesty vážně poškozeny měly by se zregenerovat zhruba do půl roku.

Na dráždivý kašel jsou i všelijaké přírodní léčiva, bylinné čaje, sirupy, doplňky stravy. Prodává se i spousta přístrojů, čističek vzduchu apod. Každý koho tato problematika trápí, by se měl zamyslet, zda chce udělat vše pro to, aby se mu dařilo lépe.

Diskuse (1 komentář)

iveta, (09. 03. 2017 12:35) Reagovat
Dobry den mam drazdivy kasel spojeny s rymou co mam delat
Nový příspěvek